"Per ansamblu, cred ca problemele legate de neincredere sunt generate in principal de faptul ca este un mod relativ nou de comert pentru Romania si de faptul ca este un comert la distanta, in care clientul nu are o relatie directa cu vanzatorul", a declarat Marius Ghenea, presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), organizatie nou-infiintata care reprezinta interesele acestui tip de afacere si impune, in acelasi timp, si un Cod de Bune Practici.
Pana in momentul de fata, peste 100 de magazine online din Romania si-au anuntat intentia de a deveni membre ARMO.
Pentru ca piata de profil este din ce in ce mai mare si pentru a evita situatiile neplacute, increderea fiind un factor determinant in acest tip de business, presedintele ARMO prezinta un mic ghid de shoping pe internet.
• Citiţi cu atenţie informaţiile despre produse. Cumpărăturile făcute din faţa monitorului sunt în multe feluri similare celor de la un magazin tradiţional: clienţii adună mai întâi informaţii despre magazine, despre preţuri şi despre termenii în care se vând produsele, după cum explică Ghenea. Pe internet, clienţii au însă un avantaj major: pot găsi toate informaţiile necesare. "În cazul magazinelor online, toate aceste informaţii sunt clar precizate pe site-urile respective, aşa încât, dacă un client citeşte acele informaţii, poate lua o decizie avizată cu privire la cumpărarea unui produs", ne-a declarat el.
• Verificaţi dacă produsul este în stoc. Majoritatea magazinelor online indică dacă produsul este în stoc sau nu. Pentru că datele nu sunt reactualizate în timp real, se recomandă verificare telefonică a disponibilităţii produsului în stocul firmei.
• Rambursaţi produsul dacă nu sunteţi mulţumiţi. Produsele achiziţionate online pot fi returnate în 10 zile de la achiziţionare, timp suficient pentru a verifica dacă produsul corespunde într-adevăr cerinţelor clientului. "Magazinul online are obligaţia să dea înapoi banii clientului", subliniază preşedintele ARMO.
• Cereţi înapoi de la bancă banii plătiţi. Toate magazinele online care acceptă plata online lucrează printr-un procesator de plăţi securizat. "Chiar dacă s-a debitat o sumă pentru o achiziţie, clientul poate solicita banii înapoi prin banca emitentă, prin procedura de charge-back, aşa că nici aici nu există riscuri", spune Ghenea.
• Dacă nu aveţi încredere, alegeţi plata în numerar. În cazul în care clientul nu este sigur de gradul de securitate, atât al plăţii propriu-zise, cât şi al datelor cardului, pe care îl oferă un anumit site, există şi posibilitatea plăţii cu banii jos, avantajul fiind că plata se face după primirea fizică a produsului.
Acum o oră